Betala senare med Qliro
Snabb leveranser inom Sverige
Snabba leveranser inom Sverige

Fraktpolicy

Fraktpolicy

Vårt mål är att säkerställa en smidig och transparent fraktprocess för din bekvämlighet och tillfredsställelse. Nedan följer detaljer om vår fraktprocess.


Fraktomfång

  • Länder: Vi levererar för närvarande inom Sverige.
  • Framtida Expansion: Expansion till andra leveransområden övervägs.

Fraktkostnader

  • Inom Sverige: Fri frakt för beställningar över 499 kr. För beställningar under detta belopp tillkommer en fraktavgift på 49 kr.
  • Inga dolda avgifter: Alla kostnader anges tydligt vid kassan.

Leveranstid

  • Beräknad leveranstid: 2–6 arbetsdagar.
  • Hanteringsdagar: 1-3 arbetsdagar Måndag - Fredag
  • Transporttid: 1-3 arbetsdagar Måndag - Fredag 
  • Total leveranstid: Det tar totalt 2–6 arbetsdagar att få din beställning.

Fraktprocess

  • Pålitliga kurirtjänster: Vi levererar via Schenker.
  • Försäkrade leveranser: Alla leveranser är försäkrade. Kontakta vår kundtjänst vid förlust eller skada under transport.
  • Miljövänlig förpackning: Vi strävar efter att använda hållbara förpackningsmaterial för att minimera vår miljöpåverkan.

Spårningsinstruktioner

  • Spårningsinformation: Efter köp får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation, inklusive namnet på fraktföretaget och spårningsnumret.
  • Spåra din beställning: Du kan spåra din beställning via vår webbplats. Ange ditt spårningsnummer i vår spårningsportal.
  • Frågor: Vårt supportteam är redo att hjälpa till med frågor om att spåra din beställning. Kontakta oss via vår kontaktzida.

Procedur vid saknade varor

  • Rapportera saknade varor: Kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet av ditt paket via hello@cleannest.se.
  • Lösning: Vi löser problemet så snart som möjligt och skickar en ersättningsvara eller erbjuder en återbetalning.

CleanNest Returpolicy

Vi strävar efter att göra returprocessen så enkel och smidig som möjligt.


Returperiod

  • Returer: Returer accepteras inom 30 dagar från leveransdatum.
  • Observera! Vid hemleveranser gäller ingen returrätt, och vi kan inte ta emot returer via hemleverans. Detta gäller för samtliga typer av hemleveranser.

Villkor för returer

  • Produktkrav: Produkter måste vara oanvända, oskadade och returneras i originalförpackningen.
  • Undantag: Anpassade produkter kan inte returneras.

Kostnader för returleverans

  • För defekta produkter: Ingen kostnad för kunden. Detta gäller om produkten är felaktig, skadad av transportören eller defekt på något annat sätt.
  • Vid kundens ånger: En fast avgift på 99 kr debiteras för returfrakt. Hanteringstiden tar 3 dagar
  • Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dgr., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Återbetalning

  • Behandlingstid: Återbetalningar behandlas inom 7 arbetsdagar efter mottagandet av returen och återbetalas till den ursprungliga betalningsmetoden.
  • Återbetalningsmetod: Återbetalningar sker till den betalningsmetod som användes vid köpet inom 14 dagar.

Returadress

Skicka alla returer till:
Dalos Companies AB
Klövergatan 6, 26736, Bjuv


Företagsinformation

  • Webbplatsnamn: CleanNest
  • Företagsnamn: Dalos Companies AB
  • Adress: Klövergatan 6, 26736, Bjuv
  • E-post: Hello@cleannest.se
  • Organisationsnummer: 559491-4607
  • Momsregistreringsnummer: SE559509560401
  • Öppettider: Måndag till fredag: 09:00–17:00